Kamis, 01 Agustus 2013

Translating Nao of Alice Nine's ameblo [2012-10-14]

           
Hey everyone, I'm Anne (my 'Japanese' or author name is Sachino) from Indonesia. I'm trying to translate Nao's blog about Jakarta to Romaji, English then Indonesian.

I'm not an official translator (not yet) because I'm only a Japanese literature student that trying to learn Japanese using Nao's blog. Why I decided to translated his blog? Well, because it's fun. I'm still learning, so sorry about my bad grammar, and thank you for reading.

Let's learn Japanese together~~ :)

And here's where Nao originally posted it > > http://ameblo.jp/alice-nao/entry-11379754042.html


_________________________________________________________________________

Title: Jakarta!
_________________________________________________________________________

(Romaji)

Tsuyoshi wa kawaii
(●´┏_┓`●)

Nao desu☆

Jakaruta itte mairimashita!!

Jakaruta ni iku made jikan wa nakatte kedo
Alice Nine wo mattete kureta
takusan no omoi
uke torimashita!!
hontou ni ureshii desu
(´┏_┓`)

Soshite Naosan wa
daibu Jakaruta de tanoshimisahita☆

Omiyage ni
omise de nomu to
ippai 8000yen mo suru to iu
Chin koohii o katte kaerimashita☆

Mee, unchi koohii to iurashii (笑)
Mada nondenai kedo tanoshimi☆

Motto kattokebayokatta naa


Soshite raishuu wa Taiwan!!

Ki ai irete ikimasuzo!!

______________________________________________________________________________________________

(English)

Tsuyoshi is cute

(●´┏_┓`●)

I'm Nao☆

I went to Jakarta!!

I didn't realize until I went to Jakarta
They waiting for Alice Nine
I think a lot of it
I received (it)!
I'm really happy
(´┏_┓`)

Then Naosan
rather had fun in Jakarta☆

a gift from
a shop where I drink
It's 8000yen
I bought a rare coffee and brought it home

(they said) well known as, coffee made from a poo (laugh)
I didn't drink it yet, but it's fun☆

I wish I bought more of it


Then next week is Taiwan!!

I'll keep them with fighting spirit!!


_________________________________________________________________________________
(Indonesia)

Tsuyoshi imut
(●´┏_┓`●)


Aku Nao☆

Aku sudah pergi ke Jakarta
Mereka menunggu Alice Nine
Aku berpikir banyak akan itu
Aku sudah menerimanya (mengerti)
Aku senang sekali
(´┏_┓`)

...dan Nao
lumayan senang di Jakarta☆

Ada sebuah hadiah dari
toko tempat aku minum
Harganya 8000yen
Aku membeli kopi yang langka dan membawanya pulang

(Mereka mengatakan) nama lain dari (dikenal dengan) kopi yang dibuat dari kotoran (tertawa)
Aku belum meminumnya, tapi ini menyenangkan☆

Aku harap aku membeli lebih


Selanjutnya minggu depan ke Taiwan

Aku akan membuat mereka bergelora!!

____________________________________________________________________________

Tidak ada komentar:

Posting Komentar